donderdag 6 juli 2017

art journal week 24


Ik heb een paar jaar yogalessen gevolgd bij Rietje, maar heb nu besloten om na de zomer bij een nieuwe yogaclub in Hoorn lessen te gaan volgen. Ik vind het altijd moeilijk, afscheid nemen. Zo ook van Rietje. Maar het maken van een afscheidsboekje voor haar maakte het minder erg. Bovendien nemen we natuurlijk niet écht afscheid, op onze yoga-wegen komen we elkaar vast weer eens tegen. 

klik op de afbeelding om het filmpje van het boekje voor Rietje te starten

Begin deze maand maakte ik een goed voornemen om ook eens in de haven voor het huis te gaan zwemmen. En deze week heb ik het gedaan! Het goeie voornemen kwam vooral voort uit het verlangen naar een gevoel van vrijheid. In m'n zwemkleding de voordeur uitlopen, 't dijkje over en hup 't water in. Nou, 't voelde dus ook als een gevoel van supervrijheid! Het was heerlijk!! We zwommen een stuk tussen de boten, kwamen vlak bij een jonge fuut die gevoed werd door zijn ouders, keerden om en zwommen letterlijk naar ons huis toe. En daarna 't dijkje weer over, de voordeur in, de trap op naar de douche. Mmmm! 


het zwembad voor ons huis (hier bij ondergaande zon om 'n uur of negen samen).
Bij 't steigertje rechtsonder springen we het water in! 




Op zaterdag vlogen we naar Italië. Onderweg in het vliegtuig een heel bijzonder moment: we vlogen over het Gardameer. Ik ben daar in 2011 met mijn vader op fietsvakantie geweest. Ik herkende onze overnachtingsplaats Riva del Garda, ik zag de stadjes aan het water waar onze boottocht langs ging, de plaats waar we uitstapten: Malcesine. Daar gingen we met een kabelbaan de berg op en dronken we iets in een bergrestaurant. Ik zag vanuit het vliegtuig in de diepte de rechte lijn van de kabelbaan en het bergrestaurant liggen. Het voelde als een kadootje dat ik het zag, herkende en dat ik direct toegang had tot al die bijzondere herinneringen! 


het Gardameer vanuit het vliegtuig. In het centrum van de foto ligt Malsecine en de berg waar
de kabelbaan ons bracht. Van daar af kon je het hele Gardameer zien.
Herinneringen met een gouden rand! 




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen