maandag 17 juli 2017

art journal week 28


Nog meer na-de-vakantie-bijklets-koffie! Met Irma, Lia en Sas! 

Dinsdag met de auto over de Lelydijk naar Apeldoorn. Aan het begin van de dijk stond een jongen te liften. We hebben het nog nooit eerder gedaan, maar vandaag leek het de vanzelfsprekendste zaak van de wereld: natuurlijk reden we de parkeerplaats op om hem mee te nemen. Hij hoefde alleen maar de dijk over, naar de werkplaats van de Batavia. Gezellig hoor! Toen we aan het eind van de middag de dijk bij Lelystad opdraaiden, keken we of hij toevallig op een lift terug naar Enkhuizen stond te wachten. Maar nee, hopelijk had iemand anders 'm al mee genomen! 

De tentoonstelling Paper Art in het Coda in Apeldoorn was weer prachtig, al was ie naar mijn smaak net iets minder sprankelend als voorgaande editities. Maar een bezoek aan het museum is hoe dan ook altijd weer leuk. 

Donderdag speelde ik toerist in eigen buurt in het ZuiderZee Museum in Enkhuizen. In de zon zeker een uur geschreven over mijn 'zonderlinge zielen', een e-course uit Lou Niestadt's online "Wild & Free Society".

Vrijdagmiddag met Eva naar Hoogwoud gereden, om te kijken bij het WK Schapendrijven. Een groot parkeerterrein op een weiland, met maar één toegangsbrug waar geen twee auto's naast elkaar konden. Bezoekers die er af wilden, bezoekers van links en van rechts die erop wilden, je kunt je de logistieke onhandigheid voorstellen. Eventjes schoot ik in de mopper-stand, tot ik me bedacht dat als dit een evenement in Engeland was geweest, ik het alleen maar  leuk en super authentiek Engels had gevonden. Het lukte om direct over te schakelen en net te doen alsof ik in Engeland was. Het wereldkampioenschap schapendrijven werd voor de 6e keer gehouden, de 5 voorgaande keren was het 2x in Wales, 1x in Schotland, 1x in Engeland en 1x in Ierland. En nu dus in ons eigen Westfriese Hoogwoud. De bijzondere wedstrijden en het gezellige festivalterrein: we hadden een superleuke middag!  

Nog een prachtige filmtip: de Franse animatiefilm "Louise en hiver". Echt een juweeltje! 


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen