dinsdag 14 april 2020

Hoe ik de illustraties in "Mijn ode aan Karl de typist" maakte: Karl en Evie op hun trouwdag


De trouwjurk van Evie heb ik uit een taart-onderlegger met een bloemetjesrand geknipt. De bloemetjesrand vormde zo een mooie rand onder aan haar rok. Ook de bloemen uit haar boeket, op de ere-boog en op de grond komen uit het randje van zo'n taart-onderlegger.
Bij alle illustraties van Karl (behalve bij die waar hij onder de douche staat en dus geen kleding aan heeft) heb ik een stuk uitgescheurd bruin pakpapier gebruikt voor zijn bovenkleding. Zo ook in zijn trouwpak.
In deze scène staan Karl en Evie op een 'trappetje' van drie houten blokjes, om zo een een beetje het idee van een stadhuis te verbeelden, met een trap naar de ingang.
De trouwring is een uitgeprinte en deels ingekleurde ring van een foto die ik op internet zag.
Je ziet dat de achtergrond en de bodem van de scène bestaan uit een gevouwen stuk karton. Links op de achtergrond zie je nog de witte tegeltjes-muur uit de badkamer-scène.
De tekst "ja, ik wil" die over de hele breedte van de bladzijde loopt heb ik als laatste in Photoshop toegevoegd.
In het filmpje hieronder zie je hoe de 'foto-set' er uit zag:

Klik op de afbeelding om de video te starten

Wil je het boekje "Mijn ode aan Karl de typist" bestellen? Klik HIER om te lezen hoe je dat kunt doen. Of klik op de foto van het boekje in de rechterkolom hiernaast.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten