vrijdag 22 maart 2019

Animation - Make it Move

Afgelopen donderdag, begin van de lente: een goeie ochtend om weer eens te gaan zwemmen. Het was er nog niet van gekomen in de maand maart, dus het was extra fijn dat het juist deze ochtend kon.
Ik herinner me dat ik vorig jaar op 21 maart door het park aan het IJsselmeer wandelde en drie vrouwen een 'voorjaarsduik' zag nemen bij het strandje. Dat leek me gaaf! Zó leuk dat ik het dit jaar zelf ook deed, samen met m'n vaste mede-zwemmers Alex, Sacco en A3.
Ik had er zo'n plezier van dat ik 's middags onderstaand animatiefilmpje maakte. De kleuren zijn in het filmpje niet zo helder geworden als ze in werkelijkheid waren, daar moet ik nog eens op broeden, hoe ik de belichting mooier krijg...



Ik kreeg deze week nog een verjaardagskadootje over de post van mijn vriendin Fatima. Het was een poster die je op een verrassende manier naar je boekenkast laat kijken: "Waar we over praten als we over boeken praten". Bij de poster hoort ook een podcast met verhalen over boeken. Om haar te bedanken maakte ik dit supersnelle time-laps-filmpje:


Ik kwam naar aanleiding van één van de vragen op de poster uit bij mijn prentenboeken. De afgelopen maanden heb ik een paar prachtige prentenboeken in de uitverkoop op de kop getikt. Op dit moment zijn dat de meest favoriete boeken in mijn boekenkast. En De Vlindertuin van Elly Mackay is mijn topfavoriet! Zij maakt haar illustraties in een soort kijkdoos-diorama-constructie, waardoor het 3D wordt en veel diepte krijgt. Zó mooi gedaan.


1 opmerking: