donderdag 3 december 2015

Wilde plannen voor Funny Girl

"Wat staat ie daar verwachtingsvol hé, mijn stoel. Het is de laatste dagen mijn inspiratie-nadenk-stoel. Ik heb een plan bedacht. Een wild, gek, leuk, spannend, hilarisch plan. Ik ga een bedrijfje starten. Ja echt! Een "gekke-plannen-bedenk-bureau". Ik denk namelijk dat er wel wat mensen zijn die gekke plannen kunnen gebruiken. Of die op gekke plannen zitten te wachten. En mocht dat niet zo zijn, dan doe ik het omdat ik er zelf zo vrolijk van word. Kijk, en als ik dan toch zo'n plannen-bedenk-bureau verzin, dan wil ik het meteen ook helemaal doen, met alles er op en eraan. Dus met een officiële naam, met een echt bureau, met een naambordje op de deur, met een prijslijst. Als het begint te lopen als een gek wil ik er dan ook een secretaresse en een koffiejuffrouw bij. Maar een plan begint met brainstormen en nadenken en wegdromen, en dat doe ik nu dus op mijn blauwe stoel."


Ik zal nog wel wat tijd op die blauw stoel doorbrengen, maar ik hou je op de hoogte van mijn plannen. Dus hou het hier in de gaten, als ik nieuws heb ben jij de eerste die ik het laat weten! 

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja, die Funny Girl zeg, die begint ineens gewoon een eigen leven te leiden in mijn hoofd.

Afgelopen zondag hadden we een Fire Starter Sessions-workshop. We schreven over het kracht en zwakte-gevoel volgens het Fire Starter-principe. Dat principe zegt: je kracht is niet zozeer waar je goed in bent, maar dat waar je je goed en krachtig van gaat voelen. Dat kan iets zijn waar je helemaal niet goed in bent. Zo is je zwakte niet datgene waar je slecht in bent, maar datgene waar je je zwak van gaat voelen. En dat kan dus ook iets zijn waar je heel goed in bent! Zo ben ik best wel goed in een groep bij elkaar houden, de boel organiseren, daar een leidende rol in spelen. Maar soms ga ik me daar helemaal niet krachtig van voelen, dan voelt het meer als een blok aan m'n been, dan trekt het mijn energie weg in plaats van dat het me energie geeft.

Tijdens die schrijfoefening schreef ik in het rijtje "waar ga jij je krachtig van voelen" op: gekke plannen bedenken. Dat vind ik echt heel erg leuk. Vooral samen met Saskia en Irma verzin ik/verzinnen we de gekste plannen. En die plannen hoeven dan niet eens echt uitgevoerd te worden, alleen het bedenken is al zó leuk. Maar zelf ben ik niet echt goed in het maken van gekke plannen. Dat komt door de serieuzeritus waar ik snel last van heb. Of dat ik zo'n gek plan dan ongewild ga toetsen aan de haalbaarheid. Ik ben vaak te ernstig voor gekke plannen. En tóch is het iets waar ik me heel krachtig en vol energie van ga voelen. 

Toen Saskia en ik vervolgens een video opnamen voor de Fire Starter-cursisten gingen over dat onderwerp en Saskia me vroeg wat ik zou willen doen als ik wist dat het een succes zou worden, flapte ik er pardoes uit: ik zou een gekke-plannen-bedenk-bureau opzetten! Help! wat zei ik nóu toch weer! 

Maar toen ik dat er eenmaal uitgeflapt had, begon de inspiratie in mijn hoofd te dansen dat het een lieve lust was. En zo ontstond het idee om dat bedrijf op te laten zetten door Funny Girl. En ineens zat Funny Girl weer in m'n potlood...


Dus volgde ik mijn potlood en mijn ideeën en startte ik mijn beeldverhaal. Mijn plannen zijn groots: ik ga een beeldverhaal maken van Funny Girl en haar gekke-plannen-bureau. Een getekende Funny Girl in een decor van foto's. Ik maak het een beetje in 3D en een beetje in Photoshop. Dat hele Photoshop was ik trouwens weer verleerd sinds begin dit jaar. Ik wist er ook nog helemaal niet zoveel van af hoor. Maar nu ga ik me daar toch wat meer in verdiepen. Want dat boekje gaat er komen: over Funny Girl en haar belevenissen met het gekke-plannen-bureau. In ieder geval in een oplage van 1 boek. Voor mij. Haha! 

Ik zit met een aantal dingen om te bedenken: 
- wat wordt de naam van haar gekke-plannen-bureau? (Sas deed meteen een voorschotje met namen als 'Firma Zwier en Plezier', 'Het Bedenkbedrijf', 'Ministerie van Ondoordachte Plannen', 'Studio Gekkie dat kan toch niet') Ik neem ze mee in m'n brainstorm, want ik ben er nog niet uit.
- zal ik Funny Girl een naam geven. Funny Girl klinkt niet lekker als hoofdpersoon van een boek. Ze is dan misschien een funny girl, maar nu ze een bedrijf gaat starten vind ik eigenlijk dat ze een naam moet hebben. Ik dacht eerst meteen aan 'Millie' - zo heet de hoofdpersoon van het boek dat ik nu aan het lezen ben (heerlijk boek trouwens: De ongelooflijke zoektocht van Millie Bird door Davis Brooke). Millie is wel zo iemand om een gekke-plannen-bureau te starten. Maar Millie vind ik niet zo'n lekkere naam voor funny girl. 'Molly' zou dan al beter zijn. Maar ook daar ben ik nog niet uit. 

Heb je ideeën voor de naam van het bedrijf én een naam voor funny girl, laat het me dan weten! Alle ideeën zijn welkom! 

Intussen zit funny girl op de kast te wachten op wat er komen gaat...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten