maandag 14 december 2015

Molly vindt een spannende ruimte!

"Tadaaaaa! Dit wordt mijn plek! Wie had dat kunnen dromen!

 
Ik had mijn wens voor een goeie werkruimte nog niet uitgesproken of ik kwam via via in deze leegstaande boerenschuur terecht. De koeien zijn nét verhuisd naar zo'n hypermoderne nieuwe stal. De boer en zijn boerin wonen in het voorhuis van de ouderwetse vierkant-boerderij waar deze oude stal onderdeel van is en hebben de ruimte niet meer nodig. Ik mag er mee doen wat ik wil! "Al bouw je er 10 kantoortjes in meissie, het is mij om het even" mompelde de boer. Nou worden het wel héél kleine kantoortjes als ik er 10 maak, maar een stuk of 3 gaat zeker lukken.
De boerderij ligt aan de rand van de stad, het uitzicht is fenomenaal. Ik mag er ramen in maken zodat ik ook vanuit kantoor van dat mooie uitzicht kan genieten. Een hoop werk aan de winkel, maar ik sta te popelen om te beginnen! Na de feestdagen ga ik aan de slag."



 ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dat bedrijfspand waar ik eerder over schreef ging 'm dus niet worden. Ik zag Molly niet in zo'n pand op een industrieterrein zitten. Dat moest knusser. Een boerderij aan de rand van de stad, met groen én de stad op korte afstand. Toen kwam ik dit plaatje van een leegstaande stal tegen. Dit gaat 'm worden! Dan kan dat vakantie-kantoortje in een tent direct naast de stal opgezet worden. En dan kan ze 's zomers klanten ontvangen aan een lange gedekte tafel in het grasveld achter de stal! Helemaal goed!

Geen knip- en plakwerk dit keer, maar Molly via Photoshop in de stal. Gaat natuurlijk veel sneller als knippen en plakken en gedoe met stukjes karton achter Molly's lijf om haar rechtop te kunnen laten staan. M'n zoon heeft me gisteravond een korte Photoshop-opfriscursus gegeven met de meest basale dingetjes, dus ik kan wat dat betreft ook weer even verder. Al vind ik dat gefrutsel met knippen en plakken ook erg leuk om te doen hoor. Ik heb net een kerstkaart voor m'n vriendinnen op die manier gemaakt: hieronder zie je hoe ik dat deed.



Misschien heb je gezien dat Molly er vandaag nogal anders uitziet. Ik ben een beetje aan het zoeken naar haar juiste uiterlijk. Ik zat steeds met haar kapsel te klooien. Haar haar zat eigenlijk nooit echt lekker. En ik vond haar ogen ook een beetje te overdreven, alsof ze zwaar opgemaakt was. Bovendien pasten die ogen dan vaak weer nét niet in het gezichtje dat ik getekend had.

Vandaag heb ik haar dus dat piekerige korte kapsel gegeven en gewoon zwarte puntjes als ogen. Kan best zijn dat het nog veranderd hoor. Ik vind haar nu namelijk wel ERG netjes & keurig.
Misschien is het juist wel leuk dat die ogen eigenlijk veel te groot en te dellerig zijn voor haar gezicht en dat dat kapsel van haar af en toe nergens op lijkt... Dat je vanuit de verte al ziet: 'oh mijn god, die ogen en dat haar... dat móet Molly wel zijn! 

Wat vind jij leuker? Ik vind het fijn als je het me laat weten! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten