zaterdag 21 maart 2015

The Imaginary World of Funny Girl # 1

Ik bruis en ik bubbel van een nieuw plannetje. Nou ja, plannetje. In mijn fantasie is het al een heel project geworden. Het project van The Imaginary World of Funny Girl. 

Hoe dat zo kwam:
Ik kreeg van Sas voor mijn verjaardag het boek "The imaginary world of..." van Keri Smith. Van Lia kreeg ik "Make Map Art", een map met doe-dingen over plattegronden van Nate Padavick & Salli Swindell.

Ik was ze aan het doorbladeren en ineens zag ik allemaal beelden voor me van de wereld van Funny Girl, mijn eigenste strip-figuurtje. De laatste tijd had ik een paar dingetjes gemaakt waarbij ik Funny Girl tekende in een afbeelding uit een tijdschrift. 



En zo zag ik ineens de hele fantasie-wereld van Funny Girl voor me. Waar ze woont, hoe haar huis er uit ziet, welke straat, welke stad, wie haar buren zijn, haar vriendinnen, haar hobby's, waar ze winkelt, op wie ze heimelijk verliefd is, van wat voor muziek ze houdt enz. enz. enz.  

Dus dat wordt mijn nieuwe project. Ik heb nog niet helemaal duidelijk hoe en wat. In een blanco boek, in een map, op losse bladen, in het Engels of in het Nederlands, ook 3D erbij...?
Funny Girl is een beetje mijn alter-ego, dus het project zal zijdelings ook een beetje over mij en mijn fantasie gaan.

Whatever, ik ga je hier op de hoogte houden. Ben je net zo nieuwsgierig als ik?

4 opmerkingen: