maandag 19 februari 2018

daily-drawing-diary # week 7


Prachtige films deze week! The Florida Project, die me in eerste instantie op het verkeerde been zette.Pas in de tweede helft van de film gaan er dingen echt wringen en het het einde van de film is hartverscheurend. 
The shape of Water is een bijzondere film. Monsterfilm, politieke film en liefdesfilm in één. Een prachtig klassiek liefdesverhaal in een heel bijzonder jasje. Regisseur Guillermo del Toro wilde er aanvankelijk een zwart-wit film van maken. Zó blij dat hij dat niet heeft gedaan, want één van de dingen die mij bij blijft zijn de prachtige kleuren in de film. Zowel in laboratorium waar 'het monster' gevangen wordt gehouden en waar Elisa werkt, als in het huis en de badkamer van Elisa. En vooral in de slotscéne onder water. Prachtig! Deze film gaat hoog eindigen in mijn jaarlijstje (net als Call me by your name) (ja ik weet het, het is pas februari... ). 

Het leescafé van de bibliotheek in de binnenstad van Hoorn is volgens mij het leukste bieb-leescafé van het land. Zo'n fijne plek om te zitten! Met grote ramen op het zuiden aan de tuin van de Kloosterpoort! Moet je echt eens heen gaan als je in Hoorn bent/woont. Je kunt er sinds kort ook ontbijten!! Hoe leuk is dat! 

Tijdens onze wandeling in Callantsoog rondom het Zwanenmeer stond een deel van het pad onder water. Terug was geen optie,dus zat er niks anders op: schoenen en sokken uit en gáán. Door het krakende koude (ijs)-water. De rest van de wandeling had ik overigens juist hele warme voeten... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten