woensdag 7 juni 2017

art journal week 22


Oh wat heerlijk, weer zo'n zomerweek! Grote verrassing was het weerzien met oude vrienden. Dik 10 jaar geleden is het volgens mij dat we elkaar voor het laatst gezien hadden. Soms gebeuren er dingen waardoor het zo loopt. Des te groter de verrassing dat we elkaar weer ontmoetten. Hopelijk de start van een hernieuwde vriendschap. 

Woensdag had ik weer een korte vakantie, van een halve dag! Hooguit 40 minuutjes rijden van huis. En weer aan de Waddenzee, net als vorige week in Harlingen. Ik wandelde in m'n eentje een rondje Den Oever. Het had ook heel leuk geweest om het samen te doen, maar dan hadden we de hele tijd lopen kletsen en had ik lang niet zo veel gezien en beleefd als dat ik nu deed. Dan had Henk de koeien op de dijk voor me weggejaagd, die zo nieuwsgierig waren dat ze op 2 meter afstand achter me aan bleven lopen. Geloof me, zo dichtbij zijn ze GROOT en best intimiderend. Dan had ik me niet zo stoer gevoeld als ik me nu voelde (na afloop, niet op dat moment...)

Het was veel te mooi weer om naar de film te gaan, vandaar dat Anneke en ik donderdagmiddag een hele rustige dienst hadden. Gelukkig hadden we heel wat bij te kletsen, dus de middag vloog om! 

Vrijdag dus het badseizoen geopend. Elke keer als we in het water van het IJsselmeer bij de Haai springen zeggen we tegen elkaar: dit moeten we eigenlijk veel vaker doen. Ik hou die er in ieder geval in als goed voornemen voor déze zomer. Want het is toch wel uniek: een heerlijke zwemplek op 5 minuutjes van huis. Nóg dichterbij is om hier voor het huis de haven in te springen. Dat doen we eigenlijk nooit omdat het niet echt doorstromend water is en we een beetje bang zijn dat er allemaal viezigheid van de boten in het water drijft... De buurkinderen hier uit de straat springen er wel gewoon in. En als we daarna direct onder de douche springen, dan is het ook niet zo'n punt denk ik. Nou, tweede goede voornemen voor deze zomer: ook eens een rondje door de haven zwemmen! 

 

de steiger voor ons huis waar we zo in het water kunnen springen - de buurkinderen hebben zelfs een trappetje aan de steiger gemaakt zodat je er makkelijk weer uit kunt klimmen!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen