maandag 15 mei 2017

Art journal 'bevrijdingsboek'

 https://vimeo.com/217477340
klik op de afbeelding om de video te starten

Ik merkte dat ik nog heel wat beperkende gedachten in mijn hoofd heb over wat ik maak. In het begin van dit jaar was ik vol goeie moed en overtuiging om aan mijn boek te beginnen. En hoewel er heel wat denkwerk over 'hoe dan' gepasseerd is de afgelopen maanden, en dat zeker nodig en nuttig was, merk ik dat ik vooral nog steeds aan het uitstellen ben. Met dit boekje heb ik in ieder geval wat beperkende gedachten erkend en een plek gegeven. 

En bij deze bevrijd ik me dan ook meteen van het idee dat ik maar aan het uitstellen ben en nog niks gedaan heb. Ik ben in feite gewoon steeds voor-werk aan het doen met het maken van andere kleine boekjes, kijk maar hier en hier en hier en hier. Misschien ben ik wel een schrijver van kleine boekjes. Ik hik aan tegen het idee van een GROOT boek, terwijl ik zoveel lol heb in het maken van die kleine boekjes...








De basis voor dit boekje was een reclamefolder van een schoenenmerk dat ik uit de winkel mee nam. Pas tijdens het maken van dit boekje bedacht ik dat ik de afbeeldingen van de schoenen in het concept mee kon nemen, en zo ontstonden het idee van de 'stoute schoenen' en de 'schrijvers-schoenen'.

6 opmerkingen: