maandag 20 februari 2017

art journal week 7


Sinds een paar jaar is het vaste prik: eens in de 2 à 3 maanden knip ik mijn vaders haar. Hij wordt binnenkort 75 maar heeft nog flink wat haar op z'n bol. Alleen bovenop wordt het wat dunner. Ik heb er wel zo leuk een schaar bijgetekend, maar ik doe het op een makkelijkere manier: met de tondeuse. de schaar en de kam komen alleen in actie tijdens het fatsoeneren van zijn borstelige wenkbrauwen! 

Weer een prachtige film gezien, Paterson, van regisseur Jim Jarmusch. Als presentje voor de kijkers heeft de productiemaatschappij klein luciferdoosjes Ohio Bluetip Matches gemaakt. In het begin van de film zijn die lucifers inspiratie voor een gedicht dat Paterson schrijft. Ik hou ontzettend van dit soort films met een 'klein' alledaags verhaal!  

In de tekening van vorige week ben  je de woorden "Mollie's Magazine" al tegen gekomen. Mijn boek over Mollie wordt een serie Magazine's over haar. Daarvoor tekende/aquarel-de/knipte en plakte ik haar kledingkast. Ja, Mollie is gek op jurkjes. 

En dan de lente! Woensdag zaten de terrassen die in de zon lagen vol lente-liefhebbers. Waaronder Judith & ik. Vrijdag in het park zag ik in het water futen en meerkoeten met nestmateriaal zwemmen. De reigers zaten al op hun nesten. Daar verwonder ik me nog steeds over, dat die grote vogels op hun wiebelige lange poten helemaal boven in de bomen nesten bouwen. Met een flinke wind zwiept het heen en weer, en dan mét die lange poten tóch evenwicht houden! Knap hoor. 

Zondag hadden we de tweede bijeenkomst van de "Exceptional Average Writers Society". We schreven over onze innerlijke saboteurs. Die heb ik in het proces tot nu toe al heel wat keren ontmoet! Ik begin ze steeds beter te kennen, wat erg nuttig is trouwens. Pas als je ze kent, kun je met ze samenwerken!Ik schreef er dit rondeel over:

Ik ben toch zo ook goed genoeg? 
Ik hoeft mezelf toch niet persé te bewijzen?
Bovendien heb ik het druk genoeg met al m'n gedoetjes
Ik ben toch zo ook goed genoeg?
Zo sus ik mijn onrust, saboteer ik mezelf
Bagatelliseer ik wat er diep van binnen borrelt
Ik hoef mezelf toch niet persé te bewijzen?
Ik ben toch zo ook goed genoeg?

1 opmerking:

  1. waar kan ik die jurkjes bestellen.... voor mijn eigen sabotrice... dan wordt ze vast blij en vergeet ze te saboteriseren

    BeantwoordenVerwijderen