donderdag 7 april 2022

Expositie "Mijn ode aan Karl de typist" in de bibliotheek in Hoorn

 







Van 4 april tot en met 30 juni exposeer ik met "Mijn ode aan Karl de typist" in de bibliotheek in de binnenstad van Hoorn.

Twee jaar geleden maakte ik het boekje 'Mijn ode aan Karl de typist'. Afgelopen winter heb ik alle scènes uit het boekje opnieuw tot leven gebracht in kijkdozen. 

Toen ik het boekje maakte, bouwde ik scène voor scène op. Als ik een scene gemaakt en gefotografeerd had, brak ik die weer af om met de volgende door te gaan. 

Maar nu zijn alle scènes bij elkaar te zien in deze expositie. 

Wie is Karl de typist? Hij is een personage uit het boek "De ongelooflijke zoektocht van Millie Bird" van Brooke Davis. Toen ik het boek las was ik direct gecharmeerd van Karl. Ik speelde een hele tijd met het idee hem een eigen boekje te geven. Twee jaar geleden is zo 'Mijn ode aan Karl de typist' ontstaan. 

Ik heb voor het boekje de originele tekst van Brooke Davis gebruikt. Zij heeft in haar tekst Karl zo goed gevat dat ik die tekst niet wilde veranderen. Zo werd mijn boekje niet alleen een ode aan Karl, maar tegelijk ook aan de tekst van Brooke Davis. Ik heb in 2020 een exemplaar van 'Mijn ode aan Karl de typist' naar Brooke opgestuurd. Zijn woont in Australië en na lange omzwervingen (corona was net wereldwijd opgedoken en allerlei systemen, waaronder internationale post, waren hevig ontregeld) is het boekje bij haar aangekomen. 

Nu heeft Karl dus niet alleen zijn eigen boekje, maar ook een expositie in het leescafé van de Centrale Bibliotheek in Hoorn.

Je vindt de bibliotheek aan de Wisselstraat 8 in de binnenstad van Hoorn. De openingstijden zijn: maandag 13.00-17.00 uur, dinsdag t/m vrijdag 09.00-17.00 uur, zaterdag 11.00 - 17.00 uur en op donderdag ook 's avonds tot 20.30 uur.

Leuk als je komt kijken! Laat je ook een berichtje achter in het gastenboek? 

Ik heb wat exemplaren van het boekje bij laten drukken, je kunt het bij me bestellen. Het boekje kost € 7,95 excl. verzendkosten. In Hoorn bezorg ik ze persoonlijk gratis bij je aan huis. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten