dinsdag 21 januari 2020

Nieuw jaar, nieuwe agenda! Daily Drawing Diary 2020 # week 1, 2 en 3






Nieuw jaar, nieuwe agenda. Zonder spiraal! Ik gebruik de agenda van Opzij dit jaar. Boven elke week staat in de agenda een feministische quote. Omdat er bijna geen enkele tussen staat die mij aanspreekt, plak ik hier elke week een eigen quote overheen die me in die week is opgevallen.

Bij week 1 een  spreuk die ik meeneem als motto in 2020 "Let's fall in love more often! With a view, with a book, with a dog, a cat, with numers, with friends, with complete strangers, with nothing at all".

Bij week 3 het refrein uit een liedje dat meneer Aart zingt in Sesamstraat: Duizend Dromen. Ik krijg het liedje niet meer uit mijn hoofd, omdat het idee me zo aanspreekt: elke avond als ik in bed lig ga ik fijn naar m'n eigen piepkleine bioscoopje!

Het filmjaar is begonnen met mooie films. Hieronder nog een overzicht van de films die ik in 2019 zag.

Alle films van boven naar onder van links naar rechts:Roma - The Favourite - Free Solo - Bohemian Rhapsodie - Stan & Ollie - Werk ohne Autor - Capharnaüm - Green Book - Blaze -Ernest & Celestine (blanco) - Van you ever forgive me (blanco) - On the base of sex - Het Pärt gevoel - The White Crow - De Mattheus Passion van Reindert de Leeuw - God only knows - Dirty God - Claire Darling - Rocket Man - Yuli - The wild pear tree - Queen of hearts - The Biggest Little Farm - Yesterday - Aga - Apollo 11 - Mijn bijzonder rare week met Tess - Diego Maradona -Blinded by the light - Once upon a time in Hollywood - Celle que vous croyez - Portrait de la jeune fille en feu - Instinct - The Goldfinch - De Liefhebbers -After the Wedding - J'ai perdu mon corps - Kapsalon Romy - And then we Danced - Sorry we missed you - The Farewell -Mi Vida - Marriage Story - Knives Out -Hors Normes - The PeanutButter Falcon - The invisible life of Euridice Gusmao.

...en toen vergat ik nog 'Wild Rose' waarvan ik geen mooie illustratie heb, en de prachtige animiatiefilm 'The swallows of Kabul'
Vorige week ging ik naar de tentoonstelling 'Children's Games' van Francis Alÿs in Filmmuseum Eye. Op de voorkant van het boekje van de tentoonstelling staat een prachtige foto van één van de filmpjes, waar ik met inkt en kleurpotlood een eigen afbeelding van maakte. 

1 opmerking: