maandag 12 september 2016

Gewoon nóg een week met zomertje spelen!

Heerlijk, ik ga gewoon nog een week volop zomertje spelen.
Zo werd een bezoekje aan de tandarts vandaag een dagje uit. In plaats van met de auto ging ik samen met Henk op de fiets. We fietsten eerst door de Streek en van Lutjebroek naar Bovenkarspel door de polder over het Weelen-pad. We maakten er meteen een familiebezoek van en lunchten bij mijn ouders in de tuin. 
Op de terugweg namen we de Westfriese Omringdijk langs het IJsselmeer.


Toen we bezweet thuis kwamen, ruilden we onze fietskleren om voor badpak en zwembroek en doken we bij de Haai het IJsselmeer in.


Koken deed ik vanavond niet binnen, maar op het campingstel in de tuin. 



En na het eten zat ik met een koffie op de dijk voor het huis. De zon kleurde het Oostereiland oranje. De laatste bootjes met mensen die vandaag ook volop zomertje speelden, kwamen binnenvaren.

 


Vorige week speelde ik 's morgens vroeg zomertje door om 7 uur 's morgens met Henk mee naar zijn werk te fietsen en dan een rondje Blokker-Wijdenes-Schellinkhout te doen. Door de ochtendnevel heen zag ik de zon opkomen.





En afgelopen weekend hadden we nog een echt na-zomer-festival bij Volt aan het water: Vestivolt! Leuke muziek op een unieke plek. 's Avonds met kampvuurtjes erbij tegen de september-avond-koelte.


(deze foto is van Arwin Rood via FB)
Oh wat hou ik van dit soort dagen in september. De nazomer is nóg een keer zo fijn als de echte zomer!




1 opmerking: