vrijdag 6 februari 2015

Le Cottage


Zeg nou zelf, het is toch net een sprookjeshuis!? Komende week spelen we hier jonkvrouw en jonkheer, samen met mijn broer en schoonzus.
Het huis staat in Bois de Cise, een klein dorpje vlak bij Mers le Bain en Le Treport, op de grens van Picardië en Normandië. Bois de Cise schijnt vol met bijzondere Art Nouveau-huizen te staan.
 


Het huis heet Le Cottage. Ik heb ook foto's van het interieur gezien. Het leukste vind ik de slaapkamers waar we uit kunnen kiezen: de witte kamer, de lila kamer, de groene of de blauwe kamer. De lila kamer heeft een balkon aan de voorkant, dat zie je op de bovenste foto. Lijkt me hoogst romantisch! 







Zo groen als op de eerste foto zal het nog niet zijn, misschien ligt er wel sneeuw. Zelfs dan ziet het er romantisch uit!

 
Ik heb een stapeltje boeken klaar liggen om mee te nemen: Pogingen iets van het leven te maken van Hendrik Groen (lijkt me een heerlijk boek, ik ben vooral gek op de titel) Toen ik je zag van Isa Hoes (met dank aan Judith) en Mijn ego en ik van Sabine Wassenberg. En ik heb een stapel oude tijdschriften mee om  collages van te maken. En m'n verfsetje.  En m'n meditatiekussentje. Jaja, ik ben heel wat van plan, en kom zeer waarschijnlijk lang niet aan alles toe. Maar alleen het idee dat het kán is al fijn.


Misschien komt er van alle plannen wel helemaal niks terecht, want als het een beetje knap weer is hoop ik vooral dat we veel wandelingen kunnen maken langs de krijtrotsen-kust of over de groene weides boven op de rotsen!

1 opmerking: